Лекція
Рисування графічних об’єктів Автокада
Рисунок утворюється з об’єктів. Можна створювати різні об’єкти, від простих відрізків до сплайнових кривих (spline curves) та еліпсів. Зазвичай, об’єкти можна рисувати, вказуючи точки мишкою або вводячи значення координат у командному рядку.
В Автокаді розрізняють рисування таких об’єктів:
прямолінійних (лінії, полілінії, прямокутники, многокутники, мультилінії, ескізні лінії;
криволінійних (дуги кіл (arcs), кола (circles), дуги поліліній (polyline arcs), кільця (donuts), еліпси (ellipses) та сплайни (splines), спіралі (Helixes);
конструктивні лінії та промені, точки (point objects);
регіонів; Регіони це двовимірні замкнуті області, що мають фізичні властивості, такі як центри мас або centroids. Ви можете комбінувати (combine) і снуючі регіони в один, складний (complex) регіон для підрахунку площі.
перевірочні «хмаринки» – це полілінії, що складені з послідовності дуг. Їх використовують для привернення уваги до частини рисунка на стадії . На кресленні може виглядає так: .
Основні команди рисування в Автокаді
Меню Draw, панель інструментів Draw.
Побудова прямолінійних об’єктів
а) Побудова ламаних :
Command: LINE
Specify first point: т.1
Specify next point or [Undo]: (U -> All segments already undone.)
Specify next point or [Undo]:
Specify next point or [Close/Undo]: (в циклі)
б) Побудова конструктивної лінії :
Command: XLINE
Specify a point or [Hor/Ver/Ang/Bisect/Offset]: т.1 або вибрати опцію
1 2 3 4 5 6
1) опція за замовчуванням. Будує прямі, що проходять через т.1 та інші вказані точки;
2) будує горизонтальні прямі, що проходять через задані точки;
3) те ж, вертикальні прямі;
4) будує прямі із заданим кутом нахилу, що проходять через вказані точки. Кут задається у градусах, відраховуючи від додатного напрямку осі ОХ проти годинникової стрілки;
5) проводить пряму – бісектрису кута, який задається трьома точками. За вершину кута приймається перша вказана точка;
в) Побудова променя :
Command: RAY (Creates a semi-infinite line)
Specify start point:
Specify through point: (в циклі)
Для завершення команди треба натиснути ENTER.
The ray is extended to the edge of the display in the direction defined by the starting point and the through point. The prompt for a through point is redisplayed so you can create multiple rays.
Побудова кола :
Command: CIRCLE
Specify center point for circle or [3P/2P/Ttr (tan tan radius)]:
1 2 3 4
Побудова дуг:
Command: ARC
Specify start point of arc or [Center]:
1 2
1) Specify second point of arc or [Center/End]:
2) Specify center point of arc:
Specify start point of arc:
Specify end point of arc or [Angle/chord Length]:
Рис __. Способи створення дуги; а — 3 Point; б — Center, Start, End; в — Center, Start, Angle; г - Center, Start, Length
Command: DONUT
Specify inside diameter of donut <0.5000>:
Specify outside diameter of donut <1.0000>:
Specify center of donut or <exit>:
Specify center of donut or <exit>: (в циклі)
Рис. ___. Об’єкти типу Donut з різними внутрішніми та зовнішними діаметрами: а — заповнення ввімкнено; б — заповнення вимкнено
Побудова прямокутника :
Command: RECTANG
A) Specify first corner point or [Chamfer/Elevation/Fillet/Thickness/Width]:
1 2 3 4 5 6
1) Specify other corner point or [Area/Dimensions/Rotation]:
2) дві відстані для фасок і знову підказка А;
4) радіус + підказка А;
6) товщина лінії.
Фаска чи спряження у кутах прямокутника рисуються залежно від того, яка опція викликалася останньою: 2 чи 4.
Побудова многокутника :
Command: POLYGON
Enter number of sides <4>:
Specify center of polygon or [Edge]:
1 2
1) Enter an option [Inscribed in circle/Circumscribed about circle] <I>: I
Specify radius of circle:
2) дві точки сторони мно...